Acne

Acne is een veel voorkomende huidaandoening en kan op alle leeftijden voorkomen. Acne komt het meest voor op plaatsen waar veel talgklieren zitten, zoals het gezicht, de rug, de borst en schouders.  Er bestaan verschillende vormen van acne.

Acne ontstaat door een chronische ontsteking van de talgklier. Daarbij kunnen verschillende (combinaties van) factoren een rol spelen;

• Er is een verhoogde talgproductie door invloed van propionibacterium acnes
  • Er is een afsluiting van de talgklierafvoergang door verstoring in het verhoorningsproces
  • Invloed van hormonale veranderingen
  • Invloed van voeding
  • Overige oorzaken die van invloed kunnen zijn: stress, druk en/of wrijving op de huid, geneesmiddelen, overmatig krabben en uitknijpen, genetische factoren, sterke klimaatwisselingen en contact met stoffen die een verstopping van de talgklier veroorzaken, zoals bepaalde cosmetica en oliehoudende of chloorhoudende producten in bepaalde beroepen en industrieën.

Voor de aanpak van acne hebben wij verschillende behandelmogelijkheden. De combinatie van de juiste behandeling met goede huidverzorging voor thuis is hierbij van belang.

Afb.: Jonge man met acne vulgaris

Wij werken met hoogwaardige producten.

Voordelen van onze producten zijn;
– Ontwikkeld door dermatologen
– Kunnen de huid geen schade aanrichten
– Actieve en hoog gedoseerde werkstoffen die zorgen voor huidverbetering
– Beïnvloeden de zuurgraad van de huid op een effectieve manier
– Vrij van schadelijke stoffen.

Voor optimaal resultaat zijn vaak meerdere behandelingen nodig. Bij De mobiele fysio- en huidtherapeut is het daarom mogelijk behandelingen in kuurverband te volgen. Dit is geheel afhankelijk van de ernst van uw huidprobleem.

Voor behandeling zie: peelingbehandeling, microdermabrasie, DermaPen3®

*Afb.: bij het plaatsen van deze foto is in overleg toestemming van deze patiënt verleend. Alle rechten voorbehouden.