Huidtherapie

Als u voor de eerste keer bij de huidtherapeut komt

Een aangedane en of zieke huid kan u beperken in het dagelijks leven. De huid is immers een kwetsbaar en kostbaar orgaan. Huidproblemen komen steeds meer voor en het uiterlijk speelt een steeds belangrijkere rol in onze maatschappij. Vaak wordt de psychologische en sociale kant van al deze huidproblemen onderschat. Onzekerheid en schaamte spelen hierbij vaak een rol.

Om uw aandoening zo goed mogelijk te behandelen stemmen wij het behandelplan af op uw specifieke aandoening zodat wij u een behandeling kunnen bieden waarbij u het meest baat bij hebt. In de praktijk vinden wij het belangrijk dat u zich vertrouwt en op uw gemak voelt.
Huidtherapie is erop gericht om de aangedane en/of de beschadigde huid te behandelen.

Voor de huidtherapeutische behandelingen heeft u meestal een verwijzing nodig, maar dit hoeft niet altijd het geval te zijn. In dit laatste geval maakt u dan gebruik van onze directe toegankelijkheid (DTH). Om meer te weten over DTH of over uw specifieke aandoening wordt vergoed kunt u het beste de polis van uw zorgverzekeraar raadplegen.

Bij de huidtherapeut kunt u terecht voor diverse (huid)problemen zoals acne, littekens, pigmentvlekken, overbeharing, couperose, oedeemproblematiek en nog veel meer. Het doel van de behandelingen is het opheffen, verminderen of voorkomen van een stoornis en/of beperking als gevolg van een aandoening.

Bij de eerste keer komt u voor een intake, zal dit een oriënterend gesprek zijn. Ook kunt u terecht voor een onderzoek dat door de huidtherapeut volgens het HMH (Huidtherapeutisch Medisch Handelen) gedaan wordt. Aan de hand van deze gegevens wordt er gekeken of u een indicatie heeft voor huidtherapie. De mogelijkheden worden met u besproken, dit gebeurd in nauw overleg. Een aangepaste behandeling is mogelijk.

In de praktijk kunnen stagiaires aanwezig zijn tijdens de behandelingen. Ook kan het voorkomen dat stagiaires behandelingen uitvoeren onder toezicht en begeleiding van de behandeld huidtherapeut. Vooraf wordt hiervoor eerst toestemming aan u gevraagd.